banner

اطلاعیه شماره 16 صندوق کانون بازنشستگان شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه گزارش برگزاری مجامع عمومی

اطلاعیه شماره 16 صندوق کانون بازنشستگان شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه
گزارش برگزاری مجامع عمومی

پیرو اطلاعیه شماره 15صندوق کانون بازنشستگان شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه، مجامع عمومی عادی و فوق‌العاده صندوق کانون، در تاریخ 01/09/1401  از ساعت  11:15 لغایت 12:15 در سالن اجتماعات طبقه منفی 2 ساختمان کالج، با حضور 38 نفر از اعضای اصلی بصورت حضوری و وکالتی برگزار شد.

پیش از شروع جلسه رسمی، آقای حسین بردبار مدیرعامل صندوق کانون،  توضیحاتی در خصوص موارد ضروری مطروحه ارائه نمودند.
1-علت عدم ارسال پیامک های واریزی اعضا:
بعلت مقررات جدید مخابرات برای سامانه های پیامکی می باشد. براین اساس شرکت ها باید وضعیت (تجاری، دولتی، خصوصی و ...) را با مقررات مخابرات هماهنگ کنند. شرکت پشتیبان گندم (پشتیبان صندوق کانون) هنوز نتوانسته است زیرساخت های لازم را مهیا کند.

پیشنهاد می شود همه اعضای صندوق همه ماهه به سامانه صندوق (به آدرس s-metro.ir) وارد شده و حساب خود را بررسی نمایند. در نرم افزار صندوق تمامی واریزی ها و  باقیمانده بدهی  و ... قابل رویت می باشد.

2- شبکه فراگیر قرض الحسنه ها (سامانه شفق) :
 با توجه به رونمایی شبکه فراگیر قرض الحسنه ها (سامانه شفق) توسط بانک مرکزی جمهوری اسلام ایران،  و لزوم تعیین وضعیت حساب های شخصی و تجاری، لازم است مجمع به هیات مدیره این مجوز را بدهد که مطابق مقررات جاری، هرگونه تغییرات مورد نیاز را اعمال و در اساسنامه وارد کرده و به اطلاع اعضای محترم برساند.

3-علت عدم برگزار مجامع در سالهای  گذشته: بعلت شرایط خاص کرونایی بوده و همچنین، حسن نیت اعضای محترم صندوق به خادمین خود در هیات مدیره صندوق و عدم پذیرش اعضای صندوق بعنوان کاندید عضویت در هیات مدیره

 

 

 

 

سپس مطابق دستور جلسه اعلام شده، ابتدا مجمع عمومی فوق العاده برای تغییرات مورد نیاز در اساسنامه تشکیل و موارد ذیل در جلسه مطرح و با اکثریت آراء به تصویب رسد.
شروع جلسه مجمع عمومی فوق العاده با دستور جلسه، تغییرات مورد نیاز در اساسنامه

  1. فریز کردن نوبت وام

افرادی که نوبت وامشان رسیده باشد و از دریافت وام منصرف شوند، نام آنها در بالای لیست وام، بعنوان لیست افراد دارای استحقاق وام (لیست فریز شده) درج می شود و تا زمانی که نیاز به وام نداشته باشند در این لیست و در اولویت دریافت وام  خواهند ماند.

نکته: افرادی که نامشان در این لیست قرار می گیرد، در صورت نیاز به دریافت وام، باید حداقل یک ماه قبل درخواست وام خود را به صندوقدار اعلام نمایند.

اولویت دریافت وام از لیست فریز شده به ترتیب شماره لیست می باشد.

  1. رای وکالتی

اعضای صندوق به تعداد عضویت های خود و تنها یک رای وکالتی مجاز به دریافت برگه رای و دادن رای در مجامع می باشند، لذا ماده 16 به قرار زیر اصلاح می گردد.

در تبصره 1 بعد از کلمه «علاوه بر رای» عبارت (های عضویت های) اضافه می شود.

  1. کارمزد وام  و (ذخیره احتیاطی غیر قابل تقسیم)

افزایش از 1% به 1.5% از ابتدای دوره سوم وام دهی

عدم امکان اجرای این بخش از اساسنامه، بعلت عدم وجود منابع لازم

  1. تغییر مبلغ وام ، اقساط و حق عضویت ها
  • مبلغ وام در دوره سوم با 30 میلیون تومان شروع میشود و ماهیانه 600 هزار تومان افزایش خواهد داشت. (در انتهای دوره به 48 میلیون تومان خواهد رسد)
    بازپرداخت اقساط وام بدون تغییر 30 ماهه خواهد بود.
  • حق عضویت ماهیانه از ابتدای دوره سوم وام دهی (درصورتی که تغییری در تعداد عضویت ها و یا دریافت وام ها صورت نگیرد) از شهریور 1402 از 200 هزار تومان فعلی به 300 هزار تومان افزایش می یابد و از فروردین  سال 1404 به 400 هزار تومان افزایش خواهد یافت.
    نکته ضروری: درصورتی که به هر علتی دوره سوم وام دهی زودتر آغاز گردد، افزایش حق عضویت ها از 200هزار تومان به 300هزار تومان نیز اجرایی می گردد.
  1. افزایش عضویت از 3 عضویت به 4 عضویت : مقرر شد برای رفاه حال اعضایی که به وام بیشتری نیاز دارند و همچنین پویایی صندوق و افزایش بیشتر عضویت های صندوق، هر عضو بازنشسته صندوق مجاز به افزایش حق عضویت از 3 به 4 می باشد و با پرداخت حق عضویت ماهیانه از مزایای وام آن استفاده نماید.

بلافاصله پس از پایان مجمع عمومی فوق العاده، مجمع عمومی عادی شروع شد و هیات رییسه از بین اعضای حاضر انتخاب و به ریاست آقای فریبرز کیا، مجمع عمومی عادی مطابق دستور جلسه اجرا و تصمیمات زیر اتخاذ گردید.

1. استماع گزارش هیات مدیره و بازرس و تایید صورت های مالی و عملکرد هیات مدیره

2. انتخابات اعضای هیات مدیره و بازرس: با توجه به حسن اعتماد اعضای مجمع و عدم کاندیداتوری هیچ یک از اعضای حاضر برای پذیرش عضویت در هیات مدیره صندوق، مقرر شد اعضای هیات مدیره صندوق برای یک دوره 2 ساله دیگر در سمت خود ابقا شوند و بعلت خروج یکی از اعضای هیات مدیره و عدم پذیرش مجدد مسولیت عضویت در هیات مدیره آقای مهرداد محمدی بعنوان تنها جایگزین ایشان انتخاب شدند و همچنین آقای عباس احمد نژاد نیز بعنوان بازرس دوم انتخاب شدند.

 اعضای هیات مدیره :
 آقایان: حسین بردبار، غلامحسین نادری فر، بهروز ملک زاده گلستان، حسینعلی یوسفی، مهرداد محمدی
بازرسان:
 آقایان: محمد جواد غفوری و عباس احمد نژاد

نرم افزار قرض الحسنه گندم